In einer verhexten Arena der Transformation, einem performativen Raum ungezähmter Handlungen befasst sich Missspelled mit dem Thema „Spells and Spelling” – Zaubersprüche und Schreibweisen. Es entsteht eine materiell-spirituelle Welt, ein dynamisches, intuitives Feld der hybriden, fantastischen Bilder.

Objekte, Body-Extensions, organische wie künstliche Materialien und die menschlichen Körper der Performer*innen, die sich in und zwischen den Objekten bewegen, schaffen die visuelle Welt des Stückes. Stimme, Sound und Musik fließen ineinander um jene fantastisch, mythologischen Bilder zu kreieren und in sie einzugreifen – ihre Narrative konstruierend und dekonstruierend.

Das Projekt wurzelt in der Verbindung zwischen der Rolle der Hexe und der der Künstler*in in der Gesellschaft, insbesondere der Bühnenkünstler*innen, Tänzer*innen und Performance-Künstler*innen. Diese Analogie hebt Performance erneut als ‚Verzauberung’ hervor, als Handlungsfeld mit magischen und transformativen Kräften, das dazu in der Lage ist das Bewusstsein zu verändern.

Trailer: https://vimeo.com/327805050

Konzept / Choreographie / Performance: Maya Weinberg
Visual Art / Performance: Moran Sanderovich
Musik / Performance: Hilà Lahav
Dramaturgie: Natalie Igor Dobkin

Produktion: HAZIRA — Performance Art Arena – an alternative platform for innovative creation in Jerusalem.
Foto: Hadas Tapouchi
Mit der Unterstützung von The Israeli Lottery Foundation.

Die Premiere des Stückes fand im Dezember 2018 in der Leo Model Hall, Jerusalem und im Kelim Choreography Center, Bat Yam statt.

 

Missspelled is the first part of a trilogy dealing with the topic of Spells and Spelling.

Missspelled is a performative space of untamed actions, aiming to become a bewitched, transformative arena. This material-spirit-world is a dynamic and intuitive field, in which hybrid, fantastic images, constructed of materials, plastic objects and sound are formed and altered by the human body, acting within and between them.

Objects, body-extensions, raw materials both organic and non-organic,and the human body of the performers create the visual world of the piece. Voice, sound and music merge and intervene in the making of fantastic, mythological images – constructing and deconstructing their narratives and forming.

The conceptual scope of the project rests on the parallel I see between the roles of witches and the roles of artists in society, particularly stage artists, dancers and performance artists. This analogy highlights anew the work of performance as a ‘casting of spell’ and as a field of agency with magical and transformative power, capable of altering consciousness.

Trailer: https://vimeo.com/327805050

 

Concept / Choreography / Performance: Maya Weinberg
Visual Art / Performance: Moran Sanderovich
Music / Performance: Hilà Lahav
Dramaturgy: Natalie Igor Dobkin

Production: HAZIRA — Performance Art Arena – an alternative platform for innovative creation in Jerusalem. With the support of The Israeli Lottery Foundation
Photo: Hadas Tapouchi

The work has premiered on December 2018 at Leo Model Hall, Jerusalem and at Kelim Choreography Center, Bat Yam.

 

Next Performances: 

27-28.5.19 at ausland, Berlin
17, 18, 20.7.19 at Kelim Choreography Center, Bat Yam

 

   

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